v 2.5-1411
ZWIĘKSZAMY ZASIĘG RAPORTÓW ZAGRANICZNYCH

  Zasięg informacji biznesowej oferowany przez serwis InfoCredit stale się powiększa. Użytkownicy naszego serwisu, po zalogowaniu, otrzymali dostęp do raportów o kondycji zagranicznych firm z ponad 80 najważniejszych rynków świata. To najlepsze obecnie źródło informacji o zagranicznych kontrahentach dostępne w Polsce.   Wymiana handlowa polskich firm z zagranicznymi zwiększa się z roku na rok. Dynamicznie rośnie zarówno eksport, jak i import. Polscy przedsiębiorcy stale też poszukują dokładnych i rzetelnych informacji o zagranicznych kontrahentach, a także potencjalnych celach do przejęcia. Dlatego InfoCredit stale zwiększa zasięg informacji gospodarczych dostępnych dla użytkowników serwisu Strefa Wystawcy.   We wrześniu nasza baza monitorowanych krajów zwiększyła się dwukrotnie. Obecnie są już dostępne raporty o firmach z 81 krajów – najważniejszych i najbardziej perspektywicznych kierunków ekspansji zagranicznej dla polskich podmiotów. Nasi użytkownicy mogą sprawdzić m.in dane o firmach z obu Ameryk, Azji i Afryki.   Zapraszamy do korzystania z naszych danych.

2017-10-12 11:24
BUDMA 2018 nabiera rozpędu

  27 września minął pierwszy termin zgłoszeń na Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA 2018. Jak informują organizatorzy wydarzenia, już na tym etapie zgłosiło się ponad 40% więcej wystawców rok do roku. Są wśród nich niekwestionowani liderzy, ale nie brakuje też debiutantów. Informacje na temat zgłoszonych do tej pory Wystawców targów BUDMA będą dostępne na stronie budma.pl.  – Już wkrótce będziemy mieli przyjemność zaprezentować pierwszą, obszerną listę wystawców przyszłorocznej BUDMY. Oczywiście nadal prowadzimy rozmowy z wieloma firmami, każdego dnia dołączają kolejni producenci i lista ta będzie na bieżąco aktualizowana. Biorąc pod uwagę dobrą koniunkturę w branży i zainteresowanie prezentacją swojej oferty podczas targów, prognozuję, że w Poznaniu zobaczymy ponad 800 producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych – mówi Dariusz Muślewski, dyrektor targów BUDMA. BUDMA zaprasza na salony! Wśród bogatej oferty produktowej materiałów, technologii i narzędzi, na szczególną uwagę zasługują najmocniejsze strony BUDMY 2018: - Największy Salon Dachów w Polsce – największa w Polsce ekspozycja producentów pokryć i akcesoriów dachowych, - Największy Salon Stolarki w Polsce – okna, drzwi, bramy i ogrodzenia – prezentacja najnowszej oferty zarówno uznanych marek jak i zupełnie nowych na targach producentów, - Salon Podłóg i Parkietów – najnowsze trendy i designerskie rozwiązania, - Salon Rusztowań i Szalunków – systemy montażu rusztowań i nowe rozwiązania technologiczne.  Ciekawie zapowiada się także strefa Design4Senses, której założeniem jest nietypowa prezentacja oferty Wystawców. Strefa ma przenieść klientów w niecodzienny świat, pełen zmysłowych doznań. Mają za to odpowiadać aż 4 dedykowane przestrzenie: VisualStudio, TouchPoint, AudioZone oraz AromaSpot.  BUDMA tradycyjnie zaprezentuje także szeroki wachlarz wydarzeń dedykowanych czterem głównym grupom targowych gości: handlowcom, wykonawcom, architektom i projektantom, a także inwestorom.  Przyszłorocznej BUDMIE towarzyszyć będą tym razem targi KOMINKI oraz targi INTERMASZ i INFRATEC prezentujące najnowsze propozycje z zakresu maszyn i sprzętu budowlanego, a także technologii dla budownictwa infrastrukturalnego.  Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, 30 stycznia – 2 lutego 2018, Poznań.   

2017-10-09 14:10
Zaplanuj udział w targach w roku 2018

  Zapraszamy do lektury specjalnego interaktywnego wydania Poznańskiego Magazynu Targowego „Kalendarz targów 2018”. To jedyna taka publikacja na rynku! Magazyn zawiera przegląd wszystkich wydarzeń targowych organizowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie w roku 2018. Piszemy również o naszych usługach oraz programie wspierania start-upów SMART WAY.   Co oferuje wydanie interaktywne?   • Możesz czytać więcej i przewijać długie teksty • Oglądasz galerie zdjęć i filmy bez wychodzenia z publikacji • Klikasz na ikony mediów społecznościowych i stron www, aby szybko tam się przenieść • Łatwo nawiązujesz kontakt z organizatorem wydarzenia klikając na wizytówkę • Jeśli zainteresowała cię reklama, klikasz aby dowiedzieć się więcej • Możesz podzielić się wybranym fragmentem na Facebooku   Zapraszamy!   >> czytaj interaktywny magazyn

2017-09-27 14:49
POLAGRA: Eksport szansą dla polskich browarów

  Włochy, Niemcy, Wielka Brytania i USA to najwięksi odbiorcy polskiego piwa. Nadal jest jednak sporo do zrobienia, bo w żadnym z tych krajów nie jesteśmy jeszcze w pierwszej piątce dostawców.     Lato to okres prawdziwych żniw dla branży piwnej. Co prawda w tym roku pogoda w czerwcu i lipcu była daleka od ideału, sierpień przyniósł zdecydowaną poprawę i dał nadzieję browarnikom na udany sezon pod względem sprzedaży.    Koniec lata jednak coraz bliżej. Firmy myślą już także o ofercie na przyszły rok. Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Każdy szanujący się market, oprócz najbardziej znanych marek, ma w ofercie produkty lokalnych browarów. Targi POLAGRA FOOD (25-28 września) zbliżają się wielkimi krokami. Będziemy mogli tam zobaczyć najnowsze trendy w browarnictwie i produkty szykowane na kolejne sezony. Targi POLAGRA FOOD nabierają coraz większego znaczenia dla branży, bo rynek piwa w Polsce do najłatwiejszych nie należy. Nie notuje już dynamicznych wzrostów, więc o klienta trzeba walczyć coraz lepszą ofertą. Ogromną szansa dla polskich firm jest także eksport.   Europejska czołówka   Spójrzmy więc na ten rynek z perspektywy dużych liczb. Polska jest trzecim producentem piwa w Unii Europejskiej. Wartość rynku piwa w 2016 r. wyniosła ok. 15,3 mld zł. Sprzedaż piwa w 2016 r., według danych firmy Nielsen, wzrosła w ujęciu ilościowym o 2,1 proc. licząc rok do roku. Z kolei produkcja w naszym kraju w 2016 r. wyniosła 40,7 mln hl piwa, co oznaczało wzrost o 0,5 proc. licząc r/r. W 2015 r. zanotowano spadek produkcji o o 1,1 proc. Branża jest też solidnym płatnikiem polskiego budżetu. Same dochody budżetu z akcyzy to około 3,6 mld zł rocznie. Warto pamiętać, że udział akcyzy i VAT w cenie detalicznej butelki piwa to 35-37 proc.   Polska jest też liczącym się graczem na rynkach europejskich. W wymianie z większością najważniejszych krajów UE notujemy nadwyżkę handlową. Wyjątkiem są Czechy i Holandia - wynika z danych firmy analitycznej InfoCredit, partnera serwisu Strefa Wystawcy.   Eksport coraz ważniejszy   W polskim piwie rozsmakowali się Włosi. Ten kraj jest głównym naszym odbiorcą w Europie. W 2016 r. sprzedaliśmy tam piwo za 15,4 mln USD, osiągając solidną nadwyżkę w handlu liczącą prawie 15 mln USD. Kolejnym rynkiem pod względem sprzedaży są Niemcy - 14,5 mln USD. Trzecie miejsce zajmuje Wielka Brytania (12,4 mln USD), co nikogo nie dziwi. Polskie firmy spożywcze na Wyspy przed laty udały się w ślad za tysiącami naszych rodaków, poszukujących lepiej płatnej pracy. Po polskie piwo bardzo chętnie sięga też Polonia amerykańska i nie tylko. W 2016 r. sprzedaż do USA była warta 11,7 mln USD.   Polacy najchętniej sięgają po produkty z naszych browarów. Ale jeśli już kupują importowane piwo to najczęściej czeskie, holenderskie i niemieckie. Wartość importu z Czech w ubiegłym roku to 20 mln USD, z Holandii 9 mln USD, a z Niemiec 8,8 mln USD. Meksyk, który jest czwarty w tym rankingu, traci do podium bardzo dużo (importujemy stamtąd piwo za 2,7 mln USD rocznie).   Najbardziej perspektywiczne rynki dla eksporterów   Polskie firmy, planując ekspansję, powinny nadal stawiać na rynki USA, Włoch, Niemiec, czy Wielkiej Brytanii. Choć to nasi główni partnerzy handlowi nadal jest o co walczyć. Wartość amerykańskiego importu piwa w 2016 r. to aż 4,8 mln USD. Mamy zaledwie 0,25 proc. udziału w tym torcie. Potentatem w USA jest Meksyk, który sprzedaje tam piwo za prawie 3,2 mld USD (67 proc. amerykańskiego importu).   Brytyjczycy importują piwo za 612 mln USD rocznie. Polska jest dopiero 10. wśród dostawców z udziałem 2 proc. Podobnym wartościowo rynek to Włochy (import wart 605 mln USD). Polska jest 9. dostawcą do Włoch (2,5 proc. włoskiego importu) i 7. dostawcą do Niemiec, którzy sprowadzają piwo za 488 mln USD rocznie.  

2017-08-08 18:41